Ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, τοποθετήθηκε η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου και Τομεάρχης Τουρισμού, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα: «Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με τη χρήση και εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένα Ηρακλείου».
Η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της στην πολιτική της Κυβέρνησης για την παραχώρηση του Λιμένα Ηρακλείου, τονίζοντας ότι «η Κυβέρνηση με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του Λιμένα Ηρακλείου και με τις τροποποιήσεις που εισήχθησαν με το παρόν Νομοσχέδιο αποδεικνύει την εμμονή της σε μια πολιτική πώλησης όλων των δημόσιων περιουσιακών στοιχείων της χώρας μας υπονομεύοντας τις προοπτικές για μια βιώσιμη ανάπτυξη»
Μεταξύ άλλων τόνισε , μάλιστα, την καταστρατήγηση των Κοινοβουλευτικών διαδικασιών από την Κυβέρνηση και την κακή πρακτική νομοθέτησης που ακολουθεί υπογραμμίζοντας πως η εν λόγω Σύμβαση παραχώρησης είχε υπογραφεί στις 30 Ιανουαρίου 2024 και κατατέθηκε εσπευσμένα στη Βουλή 6 μήνες μετά για να συζητηθεί μέσα σε δύο ημέρες, χωρίς επαρκή χρόνο εξέτασης από τους Βουλευτές και διαβούλευσης με τους αρμόδιους φορείς.
Η Λασιθιώτισσα Βουλευτής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ασυμβατότητα της κυβερνητικής πολιτικής διαχείρισης των λιμένων με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές, αναφέροντας πως «η πολιτική που υλοποιείται από όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες βασίζεται στη διατήρηση του δημόσιου ελέγχου των λιμένων με παράλληλη παραχώρηση χρήσης των επί μέρους λιμενικών υπηρεσιών».
Στην ομιλία της, η κα Σπυριδάκη έκανε λόγο επίσης και για το ζήτημα της απουσίας ενός ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού για τους λιμένες και την ανάγκη για συνεχή αύξηση και βελτίωση των τουριστικών υποδομών, ειδικά για το λιμάνι του Ηρακλείου, που αποτελεί το κύριο σημείο σύνδεσης της Κρήτης με την υπόλοιπη χώρα. Εξέφρασε, όμως, παράλληλα τον φόβο της για την «ενίσχυση των ολιγοπωλίων [από τον Όμιλο Grimaldi] λόγω κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης», γεγονός που η ίδια η Σύμβαση παραχώρησης ενθαρρύνει.
Η Βουλευτής εξέφρασε με έντονο τρόπο την απορία της κατά πόσο το «τεράστιο» αντίτιμο των 80 εκατ. ευρώ για το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. (ΟΛΗ) είναι πραγματικά τόσο μεγάλο, δεδομένων των αναμενόμενων αυξήσεων στις επισκέψεις και τα έσοδα από τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Επιπρόσθετα, έκανε λόγο η Βουλευτής για προχειρότητα και Συμβάσεις παραχωρήσεων «κατά το δοκούν» λέγοντας πως «οι Συμβάσεις για τα λιμάνια δεν διαμορφώνονται βάσει ενός σχεδίου ελάχιστων κανόνων που θέτει το Υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά προφανώς βάσει των προτιμήσεων των επενδυτών».
Αναφορικά με τις ενωσιακές υποχρεώσεις της Ελλάδας για μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία και σε φιλικές προς το περιβάλλον λιμενικές υποδομές και σταδιακή απανθρακοποίηση του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, ανέφερε πως στην εν λόγω Σύμβαση παραχώρησης «δεν υπάρχει καμία υποχρεωτικότητα προς τον επενδυτή και απλώς συμπεριλαμβάνεται μία σύσταση, μία παραίνεση, ότι πρέπει να λάβει υπόψη του αυτές τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες».
Η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, κλείνοντας υπογράμμισε το πάγιο αίτημα «μια ανάπτυξη βιώσιμη με επίκεντρο τον άνθρωπο, με κοινωνική δικαιοσύνη, χωρίς αποκλεισμούς κοινωνικών ομάδων ή περιοχών της χώρας και με σεβασμό στο περιβάλλον». Υπογράμμισε ότι απαιτούνται πολιτικές που θα εξασφαλίζουν στη χώρα μία αναπτυξιακή πορεία και τόνισε πως «η Κυβέρνηση αποδεικνύει καθημερινά ότι αδυνατεί να δημιουργήσει στη χώρα ουσιαστικές συνθήκες Ανάκαμψης και Σταθερότητας».